onsdag 24 februari 2010

För-test?

Ibland undrar jag om allt verkligen har en mening...? Om det nu skulle vara så kan man ju undra lite över exempelvis mitt snart desperata sommarvikariat-letande. Vissa vikariat har jag redan sökt. De där smidiga som vill ha ansökan via nätet. Men nu finns det ju också de som vill ha sitt brev och meritkopior på en gång och DÅ får jag tydligen problem! De fyra senaste dagarna har jag kämpat med detta och då har det sett ut ungefär såhär:

* Personligt brev skrivs = lätt

* Personligt brev skrivs ut = inga problem!

* 2 missar upptäcks i personligt brev = inte bra!

* Personligt brev skrivs om och skrivs ut = bra!

* Betyg och intyg ska tas fram ur lådan.

* SHIT!! Lådan finns inte kvar = möbel utbytt = vart fan är intygen??

* Intygen hittas efter 2 timmar.

* Intygen scannas... INTE!!

* Scannern kopplas om och gås igenom.

* Frun i huset vill spränga scannern.

* Maken försöker fixa scanner som inte går att fixa.

* En strimma hopp infinner sig när plötsligt scannern ger ifrån sig nya ljud och skrivaren börjar hosta!!

* Skrivaren har slut på FÄÄÄRG!!!!


Jag ger upp nu och tar nog med papperen till uni på fredag...... För visst är det här bara en för-test på jobbet jag tänkte söka och det undersöker hur trägen och ihärdig jag är??

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Ja såklart det är.
(Men känner igen det där och det ÄR irriterande)

Anonym sa...

Allting har en mening, så måste det ju bara vara?

Solly M