tisdag 16 november 2010

Borta...

I den vardagliga ruschen glömmer man lätt de små gyllene tillfällen som dyker upp i livet. Människor man möte över en häck eller på promenad i parken och som man börjar växla några ord med. Människor man senare byter fröer med på våren, vinkar till i hallonhäcken och bjuder på en kopp kaffe under äppelträden. Människor man inte egentligen umgås med men som man tycker om och som förgyller det vardagliga livet.
I dag har jag förlorat en sådan människa.
Jag minns när hon en vår fick fröer till ballongblomman av mig och hur hon senare bjöd hem mig för att titta på hennes finfina blommor. Hon hade gröna fingrar ska ni veta! Hon valde att kalla blomman vid mitt namn fast hon så väl visst vad den hette. Hon tycker nog lite om mig med tänkte jag då.


Tänk på att blåsa ut ljusen innan ni lämnar rummet. Tänk på att inte låta något ligga mot elementet och se till att ni har brandvarnare med fungerande batterier!

Kom också ihåg att uppskatta några frön eller att någon vattnat era blommor när ni är borta. Var rädda om varandra!

4 kommentarer:

Mamasnest sa...

Kram

Amandula sa...

brandolyckan det stod om i tidningen? :/ uff... nä det gäller att uppskatta de små tillfällena som sagt - det är ju de som är själva livet.

Anonym sa...

Åh, tragiskt... Skickar en kram.
Solly

malinmys sa...

Tack söta ni!