tisdag 1 september 2009

Tack goa hejjarklack!

Det är skönt när man känner att människor runt omkring tror på en!! Som studerande småbarnsförälder hör man alldeles för ofta "men OJ!! HUR ska det gå med så små barn??? Och så MÅNGA!!"
Det ger inte extraenergi precis...

Jag tror fast på att barnen kommer gynnas av att deras mamma valde aktivt i livet. Att hon valde och satsade! Självklart får det inte stå över barnen, men det är viktigt!

Den lilla detaljen att jag valde prata om mig själv som "hon" kan vi analysera en annan dag...

4 kommentarer:

Tvärslå sa...

Japp lilla sis, det kommer säkert bli tufft - precis som för så många andra som både har barn och inte.
Du får goglad energi från dina tjejer så du får extra energi som alla nog kan behöva.
Tror som precis som du att barnen kommer gynnas av att ha en mamma som gör saker som inspirerar henne, för det mår du bra av istället för att kanske stå hemma o gno på samma saker i all oändlighet.
Nix pix sis, ut och ta för dej av världen och sprid dina tankar och din energi till oss "förslappade" själar :)
(Seriöst så har jag lite smått och gott på gång också, och precis som du våndas jag till och från men tror att det kan ge resultat som gör att häxan Surtant håller sej ur vägen ;) om du förstår hur jag menar)

Tvärslå sa...

Hm... goglad betyder go o glad...inte någe annat.

Anonym sa...

Visst blir man påverkad av vad andra säger och tycker! När jag började läsa i Sthlm på veckorna möttes jag av "Man familjen då?" eller "Ska Micke ta hand om alla tre barnen själv?" eller "TVÅ ÅR??????, stackars Micke...".

Man känner sig inte som någon vidare mamma... Kanske är bättre att gå hemma och vara besviken över livet, jobba kvällar och helger och aldrig umgås med hela familjen samtidigt och gå och tjafsa med barnen hela dagarna innan man far till jobbet?

Nej, jag är en riktigt bra mamma som tar tag i mitt liv och gör något som gör mig lycklig!

Du är verkligen också skitbra, och du var det innan du började skolan också!

Kram S.

Anonym sa...

Med risk för att upprepa mig för många gånger; Hejja Malin!
/Kram Mimmi