torsdag 7 januari 2010

Strävan & mål.

Jag slits mellan hopp och förtvivlan, inspiration och stiltje.
Vad gör man när inspirationen för det
tvugna lyser med sin frånvaro
samtidigt som inspirationen för själslig sysselsättning
får dos efter dos med energi?
Jo, jag vet.
Mitt eget spontana råd är första att "unna mig"
lyxen att göra det jag vill.
Har prövat, men de flesta projekt som pockar på min uppmärksamhet är för stora och tidskrävande för att jag ska kunna unna mig dem.
Mitt andra råd till mig själv skulle vara att ta mig i kragen!
Joo visst... snart.....
I förrgår och under gårdagen fick jag massor gjort i studierna!
Men massor är ingenting om man jämför med vad jag
måste få gjort inom kort (helst i går).
Kroppen protesterar med värk som jag skyller på kylan.
Den vill ligga under en filt i soffan,
dra ihop sig och lossna till våren!
Vill inte ha -14 grader och ÄNNU mer snö , som idag.
.......................
Mest glad just nu är jag över Rut.
Min fina lilla Rut som startar fast det är -22.
Rut som har lite erfarenhet i bagaget,
eller nej, där låg ju sommardäcken ja!
I dag har gubben min fina lilla Rut till jobbet för att jag ska kunna åka säkert (med konservern Fabian) till stan om jag får lust.
Jag gillar det INTE.

Inga kommentarer: