onsdag 22 december 2010

Brrr....

Med risk för att vara lite gnällig...
JAG FRYYYSER!!!!
Och då pratar vi inte på smått vis... Genom märg och ben går kylan och jag har fortfarande inte hittat det ultimata upptiningssättet.
Kläder? Joo, det vill jag väl påstå att jag använder i mängder och lager på lager.
Varma duschar? Jaa, de hjälper så länge jag nu får vara i fred och inte något barn står på andra sidan och skriker.
Vetevärmare? Jo vars, men axlarna fixar inte att bära med den tillräckligt länge.
Värmeväst? Ja, men hallå!! Den har sla-add! Jag blir mycket begränsad i framkomligheten..
Nå.... Jag får väl blicka framåt och härda ut, det är snart vår! Och då kommer jag ju troligtvis inte gnälla över rinniga, kliande ögon istället... ;o)

Jag är också lite lätt irriterad på Berit.
Berit är vår stora, relativt nya och dyra bil.
I dag skulle jag köra barn till stallet för en tävling och startarBerit? JA! Det gör hon! MEN det lyser många konstiga lampor och när jag rörde gaspedalen - hände INGENTING!
Jag tror hon fryser lite den där fjollan!



2 kommentarer:

Mamasnest sa...

Ha ha, vem kan klandra henne?!

malinmys sa...

Fniss... Nu är det kanske inte riktigt Berit på bilden, men jag misstänker att det är så hon känner sig! ;o)