tisdag 28 december 2010

Tjejkväll och jobb

Söndagen startade jag med några timmars jobbande för att sedan åka hem till en kompis på tjejkväll! Vi åt gott, drack "lite" vin, bubblade ute i spabad och gick senare ut på stan en sväng. Vi hade mycket trevligt och det känns att det är sällan man har/tar sig tid att bara vara och umgås med en god vän - underbart var det iaf! Lite nattsuddare är vi uppenbarligen och vi kom i säng efter 4 på morgonkvisten så måndagen ägnades i huvudsak åt rekreation.
I dag har jag jobbat igen, likaså i morgon. Är lite trött nu så det blir mat och tidig kväll.

Nyår ja... Vi hade först planerat att åka upp till pappsen på nyår, men nu vet jag inte riktigt hur det blir. Ska visst jobba strax efter nyår också, så vi får se. Kan bli så att vi blir hemma. Nå, var sak har sin tid sägs det ju!

I dag fick jag förövrigt en kompling på jobbet som kändes riktigt riktigt bra! Tror inte ens det var tänkt som en komplimang :o)
En kollega kom förbi och pålyste att han egentligen inte var så sugen på att för stunden befinna sig på jobbet, lite allmänt negativ sådär som man kan vara ibland. Vi pratade om dittan och dattan en stund och sedan sa jag att "här vill du ju vara EGENTLIGEN!" lite skämtsamt. Hans svar var då ett allvarligt "Ja. Det vill jag! Jag tycker om att prata med dig! Du är nästan alltid skämtsam men med en underton som har en betydelse - du har en mening i det du säger och man får minsann passa sig lite!"

DET var en fin komplimang tycker jag!