måndag 13 december 2010

Lucia

Så var det dax för dagen med stort D!


Småtjejerna (som för övrigt inte är så små längre) var laddade och kl. 06.15 stod hela familjen på dagis redo att fira denna dag - Lucia! Sjukdomsperioden har varit lång här hemma och de yngre förmågorna har inte varit på dagis på 2 veckor så dagen var efterlängtad på mer än ett sätt. Trots att båda tjejerna missat i stort sett all träning inför denna stora dag var de båda med och sjöng för full hals och tittade förundrat ut över föräldra/syskonhavet.
Det är lite nostalgiskt att min lilla Nemi firar sista Lucia på dagis och jag får erkänna att en och annan tår föll under detta ljuvliga framträdande!




Att lilla Lo som till en början inte ens ville ha luciaklänning, utan tyckte det fungerade bra med tröja och strumpbyxor, stannade kvar och fullföljde luciatåget var en riktig bonus! Man blir inte så lite mammig av att vara hemma i två veckor och sedan mötas av ett hysteriskt dagis fullt av folk! Det hjälpte kanske till att vi strategiskt satte oss lite "mitt i" och jag tror inte hon upptäckte oss alls :o)


Efter tåget bjöds det på lussebulle och pepparkaka. Lite lek hans också med. Visst har ni väl hört talas om Ninja-cian??


Sedan splittrades familjen genom att de två stora (som mot alla odds kommit upp utan utbrott och trevligt följt med till dagis denna tidiga timme) kördes till skolan, mannen åkte till jobbet och jag tog med dagens Lucior till farmor för fortsatt sång och underhållning!



En riktigt mysig dag som förstärktes utav att jag med posten mottog den efterlängtade systerboken! Nu ska här skrivas på kapitel 2!




4 kommentarer:

Tvärslå sa...

Åh va härligt :)
O särskillt schysst tyckte jag att ninjan va ;) skönt att se att dina tjejer inte bara är sessor ;)

malinmys sa...

Hahaha! Sessor är dom just nu - sovande! Annars kan dom allt vara både krokodiler och huliganer, jag lovar! :o) Visst var hon en snygg ninja?! Jag var en mycket stolt mamma när jag hittade henne i det skicket!

Mamasnest sa...

Åh vad mycket nya fina kort att titta på!
Vi har inga planer på lördag, vad gör ni då?

Maria sa...

Vilka söta Lucior! Kul att du vill vara med på min utlottning! Det är riktigt kul detta när man ser vilka som läser min blogg! Lycka till! Nu följer jag din blogg med!