onsdag 13 april 2011

Stockholmshelg

Nu har jag och maken tillbringat en superhelg i Stockholm! Vi bodde på det perfekt belägna http://www.rica.se/hotelkungsgatan mitt i city.
Utsikten från hotellfönstret var vackra hötorget där frukt, gönsaker och blommor radades upp i massor varje morgon.



I fönstret kunde man till min förtjusning sitta och titta på skådespelet.





Fredag fm tog vi tåget och kom fram i såpass god tid att vi han äta en fantastisk god lunch, checka in, gå en promenad i gamla stan, äta middag, ta ett glas vin och gå på bio!



Att det ganska snart visade sig att vi HAR orginalfilmen på svenska hemma var ju inte fel men lite annorlunda...

Lördagen strosade vi runt på söder och provade säker tusen klänningar! Eller ja, JAG gjorde det. Mannen tittade mest på... På eftermiddagen övveraskades jag med en spökvandring i gamla stan!



Fantastiska historier och sägner berättades på plats med stor inlevelse av vår entusiastiske guide!

Lite mera mat, denna gång från Latino kajun, intogs glatt!



Kvällen tillbringade vi i goda vänners lag på underbara http://www.vampirelounge.se/ som måste rekomenderas varmt, om inte annat för sina fantastiska drinkar och unika miljö!

Söndag han vi med ett besök hos en barndomsvän till mig och hennes finfina familj!

En kanonhelg med andra ord, synd att den tog slut så fort!! :o)

3 kommentarer:

Stefan sa...

<3 Myyysigt <3 Får vi göra om inom rimlig tid!!

Stefan sa...

Vi hann ju med frisören bägge två på fredag eftm. också. Fortfarande förundrad över vad mycke vi hann med <3

Amandula sa...

vampire lounge är en av mina sthlms-favoriter också! skulle gääärna ha någon av deras fåtöljer här hemma :D