torsdag 19 november 2009

Gåvor, elfritt och huvudvärk.

Jag är just på väg till stan med några kassar med mat och julklappar. En studentkamrat har gjort mig uppmärksam på http://www.hoppetsstjarna.se/stoed-oss/julpaket.html och hon tar engagerat emot våra julklappar och även matpaket skickas. Nu ska jag alltså iväg med detta till henne - eldsjälen.



Idag har Mysan el-fri dag på skolan! Det ska få barnen att tänka över sin elförbrukning och titta på hur man faktiskt haft det för inte allt för länge sen. Det är smart att låta barnen uppleva!! I morse traskade hon alltså in i skolan med långfillingarna på, mössa, vantar, sittunderlag, extrafilt, ficklampa osv. Det kommer nog bli lite kyligt åt de stackarna. Skolan måste ju vädra frenetiskt eftersom inte ventilationen är igång :o)

Huvudvärk skrev jag också ja. Ähh, den är så tråkig, den hoppar vi! ;o)

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Spännande :)
Hur hade de det ?

Tvärslå sa...

Bra initiativ med låda med käk.
Jag och en kompis gjorde liknande en gång som vi skickade med en kille som skule till ryssland, han hade enorma paket att få med sej paketet - det va NÅGOT större än en banankartong och han fick muta bort hälften av maten och en massa pengar fick gå till mutor men en del kom fram iaf.
Man kan ju hoppas att de där lådorna inte hamnar som mutor men kanske bättre lite svinn och en del kommer fram.