onsdag 11 november 2009

Planering - HJÄLP!

Mitt liv kretsar just nu kring planering.

Barnen ska iväg på morgonen, tuttar, snuttar, läxböcker, frukt, extrakläder osv...
Sen är det klart kyligare nu så ytterkläderna är egentligen ett eget kapitel.
Det är en direkt fördel om jag själv hunnit göra mig iordning innan detta kaos bryter ut, så morgontimmen är tidig.
Min egen frukost intas allt för ofta i bilen på väg in till uni och tidsplaneringen spricker allt som oftast..

På eftermiddagarna har vi läxor med de två stora barnen, trötta småbarn och "hushållsnära tjänster" så som tvätt, mat och... ja ni vet.

TUR är det att man ibland får privilegiet att delta i POSITIV planering!
Alla som känner mig iaf lite, vet att jag inte kan hålla händerna i styr när det kommer till något så magiskt som FESTPLANERING! Är det sedan en temafest så är ju lyckan total!

Nu är det alltså party på G. Inte eget, men jag är iaf med och pillar på ett hörn. Vi har dock ett litet problem.... Festen hålls den 28 nov och det fattas en liiiten detalj..... typ LOKAL!!!!!!
ALLA tips på en lokal lämpad för fest för ca 50 pers i Karlstads omgivning, mottages tacksamt!!

3 kommentarer:

Amandula sa...

ååh temafester är så kul!! får lokalen kosta något? går att hyra i stort sett alla restauranger mot att man köper mat där. hyresgästföreningen kan ha lokaler att hyra ut till allmänheten också. och det där på kroppkärr (hembygdsgård/dagis) vid laserkliniken?

Anonym sa...

Vi hyrde Sundsta herrgård (läs:PRO) när vi gifte oss. En enkel perfekt lokal med bra läge. Var ingen stor utgift vill jag minnas.

Solly.

Mamasnest sa...

KÄnner igen stressen, men du fixar allt så himla bra! När energin tryter vet du var jag finns med en kopp kaffe! ;-)
Kram