lördag 15 oktober 2011

Tjatkärring..

Jag är så innerligt trött på att gnälla och tjata.....
Jag gör det så ofta att jag vill kräkas på min egen röst ibland. Sen har vi dagar då all pedagogisk verksamhet upphör och jag blir heligt och innerligt trött på RIKTIGT! I dag blev det en sån dag.
Tonåringar som lovar, lovar och lovar igen. Tittar mig rakt i ögonen och säger "Mamma, jag kan städa rummet sen" för att liksom förhandla sig till något, och två dagar senare är inte ens disken borta från rummet...
Ja, incidenterna den sista veckan är många och jag är bara trött. Jag är trött på att känna mig utnyttjad av mina barn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag nickar igenkännande... Var snäll och hör av dig om du kommer fram till en fungerande lösning.

Kram Solly

Anonym sa...

stooor kram!/mims