torsdag 27 oktober 2011

Tömd?

Jag har under en längre tid funderat på om mitt tempo är så hälsosamt. Jag var i stort sett säker redan i våras att jag skulle ta iaf en termins studieuppehåll eftersom jag kände mig helt slut, dränerad på all ork och energi. Efter en del velande i sensommar föll jag ändå in i studernas värld igen, tyvärr vill jag påstå med facit i hand. Jag ÄR verkligen slut.... Har ingen ork eller engagemang, jag är INTE lik mig och jag gillar det INTE! Nu är alltså den stora frågan, ska man ta ett studieuppehåll eller ska jag fortsätta att försöka ta livet av mig? Nej, frågan är snarare när. Omgående, mitt i en termin? Ja, det vore nog bäst för mig som individ, men inte för familjens ekonomi... Efter jul? Håller jag januari ut? Ja, kanske.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjaa... Varför ska du sluta med just studierna? Det fanns en anledning att du började läsa från början. Vad var det? Har du tappat målet? Eller behöver du ändra ditt mål?
Vad händer om det som får dig att rucka på dina mål, förändras eller försvinner?
...säger jag som ändrat mina mål allt eftersom vinden blåst... Jag kastar inte sten i glashus - jag menar bara att du ska tänka ett varv till innan du väljer bort de långsiktiga målen framför de kortsiktiga.
Stor kram och du vet att jag gillar dig oavsett vilket val du gör! Kram kram/mims

Mamasnest sa...

Åh vilken ångest jag hade innan jag insåg att det var ok att hoppa av skolan. När det var gjort och jag insåg att inget otäckt hände för dig var det en vansinnig lättnad. Det funkade inte just då för mig heller och innerst inne visste jag det.
Du vet vad DU behöver, lyssna på det!