fredag 26 juni 2009

Förtjusning och Förfäran!


Förtjust går jag runt i trädgården och ser mina stackars tagetes blomma glatt. Det är en växt jag lärt mig älska!


Jag ler med själen över att Lupinerna flyttat hit självmant, det är många år jag funderat på att skaffa sådana. Nu har de alltså kommit utan yttre påverkan.

När jag kommer till mina sådda prästkragar inser jag att de fått inneboende.. Under krukan fanns ett tvestjärtsbo och PÅ växten fanns... löss...


Men mest förfärad blev jag i morse när jag insåg att mina äppelträd snart kommer att helt förvandlas till de beryktade SPÖKTRÄDEN!!!


OOUUÄÄÄÄHHHHH!!!!!

Det är LARVER i mina träd!!! MASSOR!!! MILJONER!!!


FRAM MED SKYDDSDRÄKT OCH SÅÅÅGEN!!!!!
HJÄÄÄÄLP!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hela det här inlägget påminner om låten Dirty Diana (nu i dessa tragiska Michael Jackson-tider, dessutom). Hur då, undrar du? Behagligt lugn inledning, successivt byggs handlingen/rytmen upp för att sedan EXPLODERA i något dramatiskt!!
Snyggt!
Sofia.

PS. Utan att avslöja för mycket; blev påsen bra?

malinmys sa...

Tack du Solly! Det var PRECIS så jag tänkte... ;o)
Påsen blev helt ok. Lägger nog in bild senare kanske. Ego du vet...!