söndag 19 april 2009

Bets, akuten och bullar.

I går tillbringade jag förmiddagen med Mysan i stallet, hon verkar bli en riktigt hästtjej denna där My. Det är ju riktigt trevligt där och jag får nog försöka bli en mer engagerad mamma känner jag. På eftermiddagen tampades jag med lackbets-i-från-helvetet! Jag lyckades ju till sist hitta en "hallmöbel" som fyller de krav jag var ute efter för tillfället. Att den sedan hette "garderob" och var obehandlad fick kvitta. Tänkte från början eklasera den, men blev övertalad på färghandeln att lackbetsa eftersom jag då spar ett moment. Mmmm, right! Så här med facit i hand kan jag ge tipset: Lasyr - vattning koncistens men kan "eftertorkas" med trasa så det rinniga försvinner, Lackbets - lka vattning i koncistensen men kan NTE torkas med trasa = om man inte är MYCKET noga så förblir det "rinniga" spår.... Har iaf bara en sektion kvar nu...
Gårdagskvällen tillbringade jag på akuten med Lo. Krupp med största säkerhet. Borde kännas vid dessa symptom nu, men Lo har ju varit så frisk hittills om man jämför med de andra tjejerna i spädbarnsåldern. Det slutade iaf med att hon blev bättre av resan in (såklart) och vi tröttnade på att vänta eftersom Lo inte kunde somna där inne, så vi åkte hem igen vid 23.30. Jönsresa? Nej, det tycker jag inte, hon blev ju trots allt bättre ;o)

Nu har jag packat en kasse mjöl och snart åker vi till svärmor för att baka bullar!

Inga kommentarer: