lördag 16 maj 2009

Förtjänst eller förlust??

I dag har jag varit till Högboda på bakluckemarknad. Åkte dit på en blixtvisit eftersom dagen var/är full av måsten och tider att passa. Tänkte kanske nästa helg dra iväg och försöka bli av med lite bråte, så jag sökte inspiration. Mmm, det fick jag, men det KOSTAR!! Jag planerade inga inköp men räknar med att handla iaf för ca 50 spänn. Det första jag sprang över var en liten kille som sålde allt han ägde för ingenting. jag köpte en hel kasse med duplo för mina 50. Så billigt så man nästan skäms! Det är NU problemen börjar. De planerade pengarna är borta och jag har gått förbi 5 av typ 50 bord.... Jag borde kanske ha vänt om? Nix! Malin promenerar glatt vidare och hittar en finfin hamsterbur! Jooo, hamtern bor förvisso redan i en, men den här var BÄTTRE! Bara 50 spänn! Vilket FYND!! Köpt! Efter två bord hittade jag det vi planerat köpa under en tid, men priset var lite högt , så jag stod modigt över. 10 minuter senare gjorde jag ytterligare ett fantastiskt fynd, en utdragbar säng till Lo! SÅÅÅ söt och kostade bara 50 spänn!! Köpt!
Ångesten kröp snabbt på och jag nästan sprang iväg och hämtade bilen, packade snabbt i mina fynd och körde hemåt. Efter vägen kröp ett annat samvete på mig. Det planerade inköpet som jag stod över. Det min Mysan önskar sig mest och det vi pratat om skulee bli en kul grej i trädgården i sommar. AAARRRGGHHHHH!!! Ringde min kära syster som fick gå ock pruta lite. Jag har köpte en... SADEL!
japp! En sådan man normalt använder till hästar...

Och budgeten? -250 spänn.

Jag kommer SÄLJA på loppis nästa helg... Ja lovar!

Förresten!!! Ingen som har en trähäst i naturlig storlek man skulle vilja bli av med eller ev inspirerande material till en sådan??

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Snickra till dej en rondellhäst vetja, de kan se ut lite som man vill, det kan bli väldigt inspirerande har jag en känsla av.

Mamasnest sa...

Häst: http://www.blocket.se/varmland/Tradgardsskulptur__patinerat_gjutjarn__Hast_21586331.htm?ca=7&w=1 Moahahaha