fredag 29 maj 2009

snaaart helg!!






Igår rusade dagen förbi som skenande ko! Morgonen vigdes åt att få igång kroppen, köra till skola och dagis och skriva lite (ALLDELES för lite) på tentan. Iväg och handla, packa picknickkorgen och till dagis på UUUNDERBAR sommarfest! Barnen sjöng och regnet stod som spö i backen. vi fick tack o lov hållas inomhus med våra filtar! Nemi var modig och sjöng solo, eller iaf nästan! Bara en liten kompis med sig (dom är inte så stora på småbarnsavd...)! Mamman alldeles tårögd!
Sen hem, packa upp och iväg till stan och göra vännian sällskap. Hon har legat på sjukhus med sonen sen i söndags och jag tror man håller sig för skratt av att vara där ensam i den situationen.
På väg hem gjorde jag något jag inte trott mig om, jag TUTADE på galna trafikanter! Inte en, utan TVÅ gånger!! Jisses... Första vändan kom två långtradare med släp och vägrade släppa på mig på motorvägen när jag var på påfarten!! Jag kunde ju inte precis stanna, så när jag insåg att inte heller lastbil nr 2 tänkte släppa in mig fast påfarten var i stort sett slut och jag hade bilar bakom mig, ja då TUUUUTade jag! Arg som ett bi.....
Hoppade in på bergvik och köpte upp deras lager av det enda brödet äldsta dottern nu äter (och som inte finns alls i Kil...).

Förresten MAJA!! De har en JÄTTESÖT servis där på rea som ni kanske skulle haft! Köpte assietter igår för 7 kr /st som jag ska dekorera med ljus o grejjer till lärarna.

På väg hem från bergvik hamnade jag som vanligt i bilkö bakom en av de få som kör 75 på 90-väg... La mig snyggt i ytterfilen, körde om en och två bilar. När jag kom fram till tredje blinkade galningen och kastade sig ut PRECIS framför mig!!! Det handlade om kanske ett par decimeter och fru Svensson TUUUUTade igen.....

I dag rullar det på igen. Mannen fick köra dotter 1 på prao i Skattkärr (min kropp fixar inte bilkörning än..), blommor ska planteras om, tenta ska skrivas, vi ska till flygplatsen och lyssna på dotter 2 som spelar med blåsinstrumentklassen, dotter 1 ska hämtas i Skattkärr igen, teater ska skrivas (detaljer kommer efter helgen), träd ska sågas, tvätt ska tvättas och väska packas inför dotter 1:s resa till vännen i Kristinehamn i morgon fm(?). Ja, det rullar på, men mest med vardagliga saker idag.

Det är LUUUGNT!

Jag tar det jag har och gör det jag kan - och jag gör det förbannat bra!!


Jag lägger i nästa växel och ÖKAR!!!

1 kommentar:

maja sa...

VROOOOOOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!