måndag 25 maj 2009

Snabbis.

Ja, här kommer en alldeles för snabb sammanfattning av helgens bravurer!

Lördagen startade i solsken och bilen packades med loppispryttlar. Iväg till Lottagården där kära syster vaktade plats. Upp med alla grejjer och sen satt vi där i solen och gassade - underbart! Att sedan försäljningen gick bra gjorde heller ingenting!
Efter loppisen var det bara hem och svida om och in till stan för att ÄNTLIGEN få till den sedan länge planerade ölen med mamasnest. Till saken hör att efter 5 timmar i solen hade jag antagit en något intensivare hudfärg än tidigare (att skinnet också krympt misstänksamt behöver inte nämnas här). Jag hoppade in på lämlig butik och överföll närmaste biträde -HJÄLP MIG!!! sa jag med bestämd stämma och intensiv(galen?) blick, jag var nämligen redan pinsamt sen till min vännina som satt hemma med trött, nyss hemkommen make och hungriga barn och väntade på mig. Expiditen tappade all färg bakom sin foundation och undrade lite förskräckt vad jag tänkt mig. -Någon jag helst kan använda igen och som inte ramlar av mig i delar under kvällen, svarade jag. -Du kanske skulle behöva något kylande..... fortsatte den stackaren försynd och studerade mitt självlysande skinn. Efter att ha mött min blick ändrad hon sig snabbt och föreslog en lagom foundation som vi till och med provade på plats. Tack!

När jag väl stormade in hos min vännina satt hela familjen runt bordet, tack och LOV hade de börjat så smått utan mig! Jag tränge mig in på den lediga platsen (i solen ;o) ) och högg in på mitt livs första sushi! (stavas det så?) Gott och kul med nytt!
Efter några öl och en vinflaska tog vi bussen mot stan och nya äventyr. Vi insåg att vi inte behöver visa leg där det är 23årsgräns. Vi insåg också att det var helt ok! Vi tog en Black and Tan på en irländsk pub och sen gick vi vidare till ett ställe där vi sänkte meddelåldern betydligt.

Kvällen var mycket trevlig och nästa gång får vi se om vi har pengar kvar till taxi hem! :o)

Inga kommentarer: