söndag 19 juli 2009

Biokväll

Jag och maken har faktiskt inte lyckats få till en enda biokväll sedan vi fick barn för snart 13 år sen. Det räknas tydligen inte riktigt som "giltig frånvaro = tillgång till barnvakt". De gånger vi haft barnvakt är det någon fest vi blivit bjudna till och det är i sig kul, men liiite egentid hade varit najs någon gång ibland. Nu har tack och lov barnen växt till sig såpass att man slipper se tecknade filmer VARJE biobesök! Inte för att de blir så många, men ändå!
I går kväll gicka jag, Jolin och Mysan på The Proposal. Vi tog den seeeena visningen som började 21.30 och jag VÄGRAR diskutera hur lämpligt det eventuellt är att ta med ungar på stan runt midnatt (när vi drog oss mot bilen efter filmen) en lördagskväll :o)
Filmen var iaf MYCKET bättre än jag vågat hoppas på och både jag och tjejerna skrattade gott flera gånger!


4 kommentarer:

Tvärslå sa...

Ojdå.. ska man tänka på nattbuset efter biobesök oxå ? Äh det har jag aldrig tänkt på och jag har allt släpat med barna på NATTBUSSAR också...
Jag har aldrig nånsin tänkt tanken att man absolut måste åka tidigt från stan.
Nu menar jag ju såklart inte att jag släpat med barna på fylleri o liknande utan just som du säjer M, man har varit på bio elller liknande resa och måste genom stan nattid.
Dessutom tror jag att det kan vara bra för de rättså stora barnen att själva få se att det kanske inte är vare sej särskillt spännande eller särskillt trevligt med fylleri, tror att det kan locka mindre när de sedan kommit till den tiden sas.
Så sis, ta en repa genom stan det tycker jag är lugnt.
:)

Tvärslå sa...

Ojdå... glömde visst bort att skriva någe om filmen B)
Ja, jag har aldrig hört talas om den, här är det H Potter som lockar mest.
Osså jag då på Ice Age ;)

malinmys sa...

Haha! Ja, du har nog sätt Tvärslå! På tal om filmer så föreslog jag Harry jag med! Nästa bönade faktiskt... Men ICKE!

Anonym sa...

Vi såg Harry Potter igår - barnen å jag. Toppen bra! Jag grät tillomed!!! /mimmi