torsdag 30 juli 2009

Tänder och leverskador..


De senaste 6 dagarna har jag haft tandvärk i varierande intesitetsgrad. de tre första dagarna var det huggande, molande värk som nästar målade världen svar, men den varade endast några minuter för att sedan sakta avta. Att det kom i attacker om ca 20 er dygn var trots allt ett minder dilemma. Om man väger ett tadläkarbesök mot värk i ca tre minuter i timmen var det inget svårt val. Natten till tandvärksdag 4 blev vändpunkten på den filosofin och på morgonen ringer jag halvt neurotisk till "min" tandläkare som givetvis är på SEMESTER! Han hade en VÄÄÄLDIGT bra kollega som skulle ta emot mig på fm dag 5. Att jag började likna en hamster mer och mer behöver vi inte prata högt om.




Jag är så här i efterhand mycket stolt över att ha mött en ny tandläkare utan att använda svordommar, förbannelser, tårar eller våld! Det är som bekant inte alls omöjligt vid tandläkarbesök för min del. Nu har de förvisso lärt sig detta och ger mig stadiga doser av diverse lugnande medel i former tre, och detta är vi samtliga mycket nöjda med.




Åter till tandvärken ja... Det visade sig såklart att ännu en nerv blivit oförklarligt inflamerad och även denna tand skall rotfyllas. Tanvärk går inte över i ett trollslag när något rotat i en illa skadad nerv så jag har glatt knaprat vidare på mina smärtstillande. Tills nu. Jag insåg precis att jag visst överdoserat lite.... Hmm... Är det därför jag faktiskt kunnat äta lite idag? Förmodligen. Undrar hur man behandlar leverskador.....




3 kommentarer:

Anonym sa...

stackars stackars dig!!!!!/alla omtankar går till dig . Kram!!! Mimmi

Mamasnest sa...

Usch, jag tycker så synd om dig varje gång du måste till tandläkaren. Önskar att jag kunde gå istället för dig!
Kram

malinmys sa...

Mamasnest: JA!! DET vore toppen!! :oD Bästa ideén jag hört på LÄNGE! Eftersom det tyvärr inte fungerar nöjer jag mig glatt med ditt goda fika efter besökt! Fungerar fint som plåster på såren :o)