onsdag 29 juli 2009

Mera från dalen!


När vi kom upp till Likenäs kom min underbara svägerska med ett toppen-förslag! Hon tyckte vi skulle ge oss ut på en loppisrunda, och jag var INTE sen att hänga på! De flesta som känner mig vet att jag älskar gamla saker med egen "själ". Vi åkte in till inte mindre än 7 loppisar som låg efter vägen. Dessvärre (eller ren tur?) var "bara" 5 av dom öppna.


Jag gjorde några småfynd som jag är mycket nöjd med.
Denna lilla raring stod alldeles ensam och ropade på mig! Inte kunde jag lämna henne där!
Ännu en liten plåtburk. denna kommer det nog bli knappar i tror jag...



Barnen fick en liten kaffekokare till lekstugan!



Och jag fick några snygg-dukar till altan! :o)


Lyckan var alltså gjord! ja, jag köpte en hel rulle med kantband också, men den var inte med på bild. Billig var den dock, 10 spänn!

Här är en av alla de loppisar kreativa samlarmänniskor startat upp nu i sommar, underbart!








Kunde ju inte låta bli att lägga in den här bilden på min brorsson S när har med stor inlevelse "skjutsar" Nemi till "jobbet" på "fulingen"!




1 kommentar:

Tvärslå sa...

Ååh roligt :)
Hämta mej så drar vi dit vetja ;)
Men jisses vilken äggkoppssamling !!