måndag 14 december 2009

Helgen...

Fredag = katastrof!!
Dagens schema var fullspäckat. Jag skulle (efter visst bilkrångel och missad föreläsning) åka in till stan för att fixa några ärenden. När dessa vargjorda skulle jag hem, packa hämta gubbe och barn för att åka ut till svärmor med barnen. Där skulle de sova och jag och gubben skulle på efterlängtat julbord.
När jag satt mig i bilen i stan för att åka hem visade det sig att bilen inte tänkte flytta sig den minsta millimetern! Nix! Stendöd!
Efter en mängd samtal till UNDERBARA vänner, två bilar med olika startkablar, en extravända för lån utav bogserlina och återigen en mängd fantastiska vänner som bigserade, rattade körde på mig och alla saker jag hade i bilen hamnade så vår bil på lecab, där den är inhandlad för 10 månader sen. Jag kan inte säga att jag var direkt lycklig när jag stod där och de påstod att jag inte skulle få någon lånebil.... Hade jag inte varit kraftigt nerkyld efter de 4 timmarna utomhus med död bil så hade jag förmodligen exploderat...
Efter samtal med en handfull olika personer träffade jag till slut en mycket trevlig kille på Serviceråd som skakade fram en liten rackare till mig! En Cross Polo. Dessvärre bara tills igår så nu står vi här utan bil igen....
Nå! Julbordet fick mannen åka själv på och jag hoppa över. Tiden fanns inte så jag satt här hemma med barnen och var bitter.
Lördagen var betydligt bättre!
Mysdag med härligt barnkalas hos Mamansnest!
Mysan hade kompis på övernattning och vi tog det lugnt.
Söndag åkte jag och min kära syster Maja till vår uuuunderbara mormor, en kvinna med många erfarenheter och en lite fan i ryggsäcken! En lisa för själen!





1 kommentar:

Anonym sa...

Puss & Kram till världens bästa bild:)