måndag 3 november 2008

Allt och inget.

Den här måndagen är precis som vilken annan måndag som helst. Det händer massor och ingenting. Vardagstristess antar jag man kan kalla det.
Ett fantastiskt utvecklingssamtal, jag har minst en dotter som sköter sin skolgång utan problem, GOTT! Dagens höjdpunkt.
Gubben jobbar kväll och vi andra läser läxor och sagor, fixar mat och svarar i telefon som inte förstått att det är kaostimmarna. Vi byter blöjor och byter kläder mot pyjamaser. Väljer saga och byter ut den ett par gånger innan vi läser den första vi valde. Plåstrar om dottern som kraschat på rollerblades idag. Måndagkväll. Jag är trött. Alla ungarna är småsura och jag med. 3åringen påpekar att "NU äj ja SUUUPEJAAJJ!!" Som ni förstår uttalar hon inte R än...

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Hääääj darling! Har läst din blogg nu. Det var några dagar sedan - det måste jag erkänna. Hahha.. Du är för himla rolig du! En hel massa projekt som vanligt. Det är väl klart att man emellanåt blir supej ajj ibland. Jag sa ju att jag aldrig i helvete skulle gifta mig utan mina systrar. Det har jag gjort en gång - och se hur det slutade! Mohaaaahahahhaaa... Sen är jag faktiskt skitsur. Jag tycker att vi ska ha det som tradition - att vi på Halloween samlas några häxor i Kil .. och väntar på barnen.. hehehe... å luktar bensin... hehe...

Jag läääängtar heeeem...
Saknar er och älskar er så att det gör skitjävlaont i kroppen .. trots att man inte får svära.. förlåt.. jag vet...

Mimmi sa...

glömde skriva... jag är sur för att jag inte fått gå halloween.. om det var nån som inte begrep det.. häll i mig viiiin!