lördag 22 november 2008

Kalas

NU är festen över!!!



Har precis skickat iväg sista "barnet" och härmed är pyjamaspartyt slut!

Jag kunde inte för mitt liv tro att 5 små söta halv-tonåriga flickor i pyjalas kunde leva ett sådant liv!! De har fnissat HYSTERISKT från klockan 18.00 i går kväll!

Självklart ingår en film på pyjamaspartyn. Äldsta dottern ansåg att de kunde ta någob film här hemma, vilket passade mig utmärkt. Efter en stuns lek, skratt och stoj blev det tyst i TV-rummet och jag insåg att filmen var igång och att jag kunde fortsätta dukning o dyl utan att hjärnan vill rymma genom öronen. När jag råkade gå förbi TV-rummet slängde jag en hastig blick på TV-rutan och får se.... en av mina favvofilmer, absolut!! Men... Tjaaa... Blev lite osäker på lämpligheten av filmvalet "Smala Sussie" då jag inte har riktig koll på varken barnen eller deras föräldrar. Lite försynt trippar jag in i rummet och viskar "HAR ALLA FYLLT 12 ÅR??" Jaaa, svarar de unisont. Nöjt tänker jag att då har jag iaf inte begått lagbrott även om jag kommer få negativa reaktioner från iaf 1 förälder och negativa tankar (energi) från en annan. procentuellt stämmer det säkert.

Flickorna år lasagne för glatta livet (TACK sis för ett kanonrecept som kommer användas fler gånger), åt melon o druvor, gurka och till och med tomaterna försvann! det här måste vara tidernas nyttigaste kalas!!

Vid 22 hade 2 huvudvärk av allt skrattande och jag avgjorde att brottningsmatcherna och de andra lekarna var över. Då insåg jag också att "Smala Sussie" är BARNFÖRBJUDEN!!!

Fan, mitt vanliga oflyt...!



I dag har här spelats WII-fit (jag fick ta ner taklampan), Guitarhero och bakats pepparkakor! Gissa om det luktar JUUUL!!

Nu så ska jag nog slipa lite vägg när det är så här lugnt. Det händet INTE ofta kan jag lova!


2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Jadu lilla sis, vad väntar du dej när filmen är skriven av mitt ex ? ;)

maja sa...

HA HA HAAAAA, hackern är här- när kommer bombnedslaget?? ja det vet inte du.... men- wait and seeeee... HE HEEE HE (elakt skratt)