tisdag 11 november 2008

Någon som saknat mig? ;-)

Nu är det en evighet sen jag satt här vi datorn!!!









Ägnade mitten av förra veckan till packning och på torsdag bar det av till Branäs. Ja, vi hamnade där i en hyrd stuga istället för hemma i Likenäs. Varför är en lång historia. Stugan vi invaderade med vår lilla familj var en 6bäddstuga med bast och utsikt över skidbacken. Ja, nu åker man inte skidor än då precis, men på torsdag kväll när vi kom upp lyste hela backen och snökanonerna gick för fullt, jättemysigt faktiskt! Att sen stugan var ostädad var inte så kul när man dök upp sent på torsdag kväll med 4 trötta ungar. Att priset blev halverat var dock lite bättre! Alla barnen tyckte det var kul, vi mös, badade bastu, spelade spel och lekte att vi var på semester.

Det är ju inte hela sanningen eftersom jag var på begravning på fredagen. En av de vackraste faktiskt! Min "tomte" som, när det inte var jul, jobbade som skogsvaktare, fick en begravning han skulle gillat. Det var skogstema på nästan alla blommor och kistan var i obehandlad fura. Vackert som bara den!

Min älskade lillebror som sjön solon i kyrkan överraskade mig återigen med sin begåvning (undrar lite avundsjukt varför EN i syskonskaran fått HELA begåvningen..)! Tur att man har honom!

På lördag fick Nemi någon märklig släng av feber. Hon har klagar till och från för ont i magen och nacken. Inga förkylningsymtom. Märkligt. Feberna har iaf gått ner men vi ska till vc idag ändå.



Puss & Hej

1 kommentar:

maja sa...

HMMMM... jaså du- du undrar varför bara EN i syskonskaran fått HELA begåvningen....... detta var droppen!!! till att jag var tvungen att registrera mig o skaffa en egen blogg jävel alltså!!
THANK YOU DARLING...