måndag 17 november 2008

Undantaget.

Idag tänker jag göra undantaget.

Den här bloggen skulle ju inte handla om sjukdom och värk utan om mitt "vanliga" liv. Nu är det såklart så att dessa två går hand i hand, men jag GILLAR att iaf låtsas vara värkfri ibland!
Men idag är jag så himla ledsen! FAN!! Sitter o grinar som en liten jänta!

Var till smärtkliniken idag och fick röntgensvar. Det var nog det som fick bägaren att rinna över. gjorde en vanlig ländryggsröntgen och jag var ganska säker på att den säkert inte skulle visa något eftersom det verkar vara disk-ont jag har. Nu visade det sig att disken mellan L4 och L5 är kraftigt nedsliten. Röntgen påvisar också trolig intervertebral-artros på samma led.
Med andra ord är också min ryggont helt obehandlingsbar i dagsläget. Jag är bara så jävla trött på att ALLTID ha ont! Det är ju bara bättre eller sämre, men alltid ont.
Så summa kardemumma, jag har:
Ehlers-Danlos syndrom, nervrotskada L5 och i stort sett ingen disk vid L4-L5 + lite arteros vid interverteberalleden samt en del pålagringar på kotorna runt om,
för att inte tala om jag jag börjar bli förkyld nu också! ;-)

Vad ska jag bli när jag blir stor? Några förslag??

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej Malin darling!
Inte vara ledsen!
Du är väldigt bra på att älska - Älska barn, din man, mig, vänner, pyssel, fester, tårtor, projekt och så vidare...
Du ÄR så älskad åxå! Maaasssor även om din kropp är dum mot dig!
Jag önskar jag vore hos dig - så att jag kunde pussa på alla onda ställen... (för du sa inget om nåt ont på erotiska ställen va???- det överlämnar jag till din man..sååå äääädelt!)
Jag har nämligen drabbats av storhets vansinne och tror att mina läppar ger samma effekt som den goa snickaren från Nasaret..eller var det Betlehem? äsch.. snickare var han iallafall och hiiimla bra på att hela!
Älskar dig massor underbara underbara Malin! p.s ska be Björn skriva nåt roligt i morgon för att muntra upp dig - glöm inte kolla vår blogg...puss puss

Mimmi sa...

Jag glömde: Du ska altså bli älskare när du blir stor för DET är du bra på!

malinmys sa...

JAA!!! skitbra!!!
Jävligt dåligy betalt bara...

Tror du dom har "hockers" där det anses vackert med stor rumpa o dyl...? Å andra sidan vet jag inte om dom har pengar heller... De kanske handlar med höns och annat jävulskap...

Får fundera lite på det där.. ;-)

maja sa...

och det här inlägget gör att jag får ligga lågt med mina hackerkunskaper ett tag- GOD DAMIT!

LOVE YOU syster yster, tror det är dax för en pigga upp sig kväll snart ;)