onsdag 18 mars 2009

Bla bla bla...

Nu så är jag delgiven virus. Merci! Ja, om man visste att resten av familjen slapp så skulle jag gladerligen ta det, men nu är det ju ganska uppenbart att inte det fungerar så eftersom 2 barn redan är sjuka..
Lilla Lo fick läkartid i går em och vi satt på vc i dryga 2 timmar. Virus men bricanyl utskrivet och jag har fått "lov" av Dr att testa storasysters astmamedicin om hon blir sämre. Jag fick också med kortisontabletter om hon behöver en snabb behandling. Skönt, då slipper vi förmodligen nattliga akutenbesök iaf!

Nu har jag varit till skolan och hämtat läxböcker till stora tjejen och börjat fixa med näst äldsta dotterns disco hon har på lördag. Hawaiitema.... TJOHOOO!!
Sen ska jag in till stan och köra en sväng, får nog ta en avsvällande tablett så jag inte ser ut som om jag fått en allergichock!

Vart köper man för övrigt vanliga vita T-shirts? Mysan ska ha med till scouterna och jag blir GALEN snart! De flesta är så förbannat tighta och det är inte riktigt snällt mot min lilla My... Tips mottages tacksamt!

Sist men inte minst måste jag bara spåna om den högaktuella melodifestivalfinalen. Att ryssarna är upprörda är ju inte så konstigt, JAG blev förbannad! Vilket helt respektlöst "humor"nummer.. Jisses... Jag skämdes över att vara svensk i den stunden...
Vad hände? Jag kan inte annat än hoppas att nästa års festival planeras av någon som har lite mer allmän och vidare humor, någon som kanske till och med lyssnar på de många svenskarna som protesterat i år och som framförallt visar andra respekt! Det är ok att håna sig själv, men att tro att ett annat land skulle se sammanhanget med "humorgruppens" tidigare framträdanden som byggts på fördommar och ironi känns som att de tror att de är universella! Jag är inte ett TV-freak. Jag är heller inte HEELT ute, men jag har aldrig sett ett nummer jag personligen gillat.
Jag grämer mig när jag jämför med förra årets underbara Björn Gustavsson...

1 kommentar:

Anonym sa...

Melodifestivalen - jag håller med Malin! /mimmi