onsdag 4 mars 2009

Ta dig i kragen!

Ja, jag pratar med mig själv... Jag är helt ofocuserad och gör ingenting nyttigt!! Läxböckerna ligger i travar och inte är det någon som läser någon inte! Lo har på sin höjd gnagt lite på omslaget till ett par.... Och teorin sen! Ja, visst, jag har mina prickar , men visst vore det klokt att UNDERHÅLLA kunskapen också? I alla fall tills jag skrivit provet! Nej, jag klipper ut till min inspirationsbok, tvättar och hänger kläder, kör diskmaskinen och sitter som en hök över Lo när hon far runt. Ja, hon har på 3 dagar lyckats:

* Välta med gåstolen
* Klättra över en ihopfälld vagn och landa på pannan
* Fastna med huvudet och en arm i den ihopfällda vagnen
* Fastna med en arm i farmors stol
* Ställa sig raklång i matstolen, inte EN gång...

Det var bara ett smakprov... Men så kommer såklart de där STUNDERNA!
I dag till exempel, när hon vakat efter middagsvilan, hör jag henne jollra lite förnöjt för att sen ropa "MAMMA" högt och tydligt tills jag dök upp!
Behöver jag säga att det inte dröjde så värst länge...?

Inga kommentarer: