onsdag 25 februari 2009

Läkarbesök

Då har jag varit på veckans läkarbesök. Ja, jag fick ett brev hem för några veckor sen. Där stod att jag skulle till Dr nu idag och ta fasteprover ca en vecka innan. Sagt och gjort (jag är ju trots allt en lydig flicka) så var jag och tog prover förra veckan. Jag är ju lite nervöst lagd när man kommer till blodprover, så när maskinjäveln började mata ut en METER etiketter glömde jag helt fråga vad jag skulle ta prover för...
I dag fick jag svaren. Det var först en koll eftersom jag hade graviditetsdiabetes. Sockret var bra men jag kommer kollas upp en gång om året eftersom jag ligger i riskzzzooonen.. Sen var det de där JÄVLA sköldkörtelproverna som inte vill sig riktigt... Nu visade det sig att jag nyligen haft en sköldkörtelinflammation (syntes på proverna). Det hade gått hyffsat tillbaks, men proverna ska tas om igen om 3 månader... Droppar resultaten och kvarstår där blir det medicin... för resten av livet... Tjoohooo! Ja ja, det går ju iaf att medicinera! En skvätt högt kolestorol hade jag visst också.

Inga kommentarer: