söndag 15 februari 2009

Vin & sjuka..

I går kväll slogs jag av ett stråk kreativitet och påbörjade min serie samhällstavlor, eller vad man nu ska kalla det.. Till detta projekt ingick ett glas rött och egentid. Övrig vaken familj fick titta på melodifestivalen.
När jag avslutat det jag ville bli klar med i går kväll och PRECIS satt ner rumpan i soffan hör jag ett ynkligt "aaj aaj aaaj" från Nemis rum. När jag kommer in är hon så tät i luftvägarna att hon inte orkade prata utan mest väste och var ledsen, halvt panikslagen faktiskt. Inhalationen fungerade sådär så jag sprejade rakt på det stackars barnet när hon andades inåt. Efter några fler inhalationer och en stund uppe i soffan somnade hon om där. Jämn och relativt lugn i andningen men fortfarande väsande. Tempen steg till 39.8 men vid 03.30 i natt vände det både med väsandet och febern så sen har jag faktiskt vågat sova någon timme eller två.
I dag är liten hes, hostig och har lite feber, men satt på REGELBUNDEN ihalation tills det gett med sig....

3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Fy, va hemskt och va rädd jag hade blivit.
Hoppas hon är bättre nu.

maja sa...

liten skrutta!! tur att jag inte skrev kommentaren inatt o skrämde slag på dina läsare :) men jag var ju orolig-o vågade inte messa ifall mamman händelsevis vågat sluta ögonen.. skönt att hon e bättre-o hoppas det går åt rätt håll nu!! Puzzz

maja sa...

ETT KLICK KVAR TILL MER TÅRTAAA...HEHEEHE DE FIXAR DU ALDRIG...