tisdag 24 februari 2009

Royalist eller apotekare?

I min desperata jakt på längdskidor (tips mottages tacksamt), ringde jag till en släkting vars barn är lite äldre än mina. Svarade gjorde mannen i familjen och ganska snart kom frågan om jag inte tittade på Krrrroooonprinsessan med pojkvän/blivande man på TV.
Nix svarade jag. Jag misstänker nämligen att detta ämne inte kommer släppas i första taget eller att någon svensk kommer lyckas missa denna händelse vare sig man har TV, radio, tidning eller ej.
Tittar inte du? undrade jag tillbaka. Nej, jag läser apotekstidningen.... RFSU:s intimvårds... Mina öron slog lock. Jag väljer att inte veta vissa saker.
Tror ändå att jag är apotekare.
I alla fall tills det står prinsessbröllop och barndomsdrömmarna vaknar till liv!

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Glöm inte skriva extremt lättförstådda regler :)