måndag 16 februari 2009

RESULTAT!

Här kommer svaren, vinnaren och motiveringen för avslutad tävling "Dagens ?"


"Dagens ? 1" - Jag har faktiskt inte den blekaste aning om vad, vart eller varför denna bild hamnat i min kamera! Jag tycker dock att era förslag varit intressanta! Själv dras mina tankar till en ryggrad av kanske HELT egoistiska anledningar... OM fröken Tvärslå svarat på alla 3 frågorna hade hon med sin beskrivning av denna bild legat mycket bra till i denna tävling. Tyvärr missade hon en fråga och är därför diskvalificerad! Jag måste dock delge er hennes förklaring...





"Dagens ? 2" har många gjort helt rätta antagande till! Ingen tycks dock ha klickat upp bilden i stort (läskigt) format och upptäkt identiska skador på de 3 högerfötterna... Kan det betyda att vi bor i ett risk-hem??




Om man står och läser på detta historiska monuments informationstavla och råkar titta rakt upp, är detta synen du möter... Ryttarstatyn föreställer Karl XIV Johan och står för beskådning i Stockholm. Vägbeskrivning finnes...




Vinnare utses med denna motivering:


Denna medsyster har på ett troget sätt visat att hon följer instruktioner. Hon har också låtit påskina att hon äger stora kunskaper i historia, kunskaper som dommaren väljer att inte kontrollera närmare. Hon känner till dommaren privat men tycks besitta förmågan att överinläsa diverse läggningar och fetischer i sina funderingar...


Den andra medsystern visar på en udda intresseläggning eller i alla fall misstankar om att andra lider av sådana. Hon har dock visat prov på att troget följa instruktionen till tävlingen och tycks ha accepterat den adopition jag ålagt henne.

Som ni ser tycks det finnas 2 vinnare i denna tävling.
Detta resulterar i att vinsten delas och sänds till Maja och Mimmi i lika värderade priser!








3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Men Hallå.... Vem sa någe om att det var deltävlingar ?
Hur ska en "gammal" människa som en annan fatta att 3 olika bilder ska besvaras därför att de egentligen hör ihop och är en tävling ?
En annan kan ju knappt förstå spelreglerna i vanliga spel vet du ;) och behöver extra tydlig info.

maja sa...

TVÄRSLÅ:ha ha-långnäsa :) reglerna står klart och tydligt...

HAHAHAHAAAAA JAG VANN!!!!!!! om än delat med Mimmi *grmff* MEN JAG VANNNNNN... vadå?tävlingsmänniska?näää?

Tvärslå sa...

Maja - Jag har inga problem med att INTE vinna för det måste ju inte nödvändigtvis innebära att man förlorat ;)
Men jag blir liksom blind när jag ska läsa beskrivningar av olika slag ibland.

(Just you wait and see, we will meet again,Maja ;) )