torsdag 25 december 2008

Dan efter dan...

Nu är vi själva hemma igen. Ja, vi har haft svärmor och jycken här ett par dagar, annars har det varit lugnt. lillan har en redig förkylning och vi har knappt sovit på tre dygn. När väl ungarna sovit har jag och svärmor suttit och babblat halva natten, tagit ett glas vin eller en whisky och förundrats över livets mysterier.
I går kväll satt vi och la pussel tillsammans när de två minsta gett upp. Tomtens besök tog på krafterna och kvällen blev inte speciellt sen för de små. Alla klappar blev lyckade! Vi hade inte så många i år utan fokuserade mest på grejer vi tyckte var "vettiga". Mysan fick en mobiltelefon, Jolin en digitalkamera, Nemi sin efterlängtade robot och rosa docksäng och Lovis några grejjer som låter o sen mest kläder. Visst blev det några böcker, någon film och lite godis till de också...
I dag betalar jag för sömnlösheten och aktiviteterna med en rygg som knappt hålls uppe, den stora korsetten är enda lösningen. Lovis förkylning verkar det som jag håller på att ärva... Vi får väl se.
Över lag har vi haft en trevlig jul med få måsten och många skratt från hjärtat! Jag hoppas bara förkylningen ger med sig så vi kan hitta på något under lovet. Blir lite ensligt att sitta här isolerade...

Go fortsättning på er!!!

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Mysan berättade om sin fina julklapp för mig. Det var en svart och lila mobil som det står Samsung på, men det är en tele2.

Hoppas att Lovis kryar på sig så att vi kan låta de små vildarna leka igen.