onsdag 10 december 2008

Katter och Kooos :-)

Nu ska jag snart börja baka lussekatter :-)
I morgon har Jolin luciafirande på skolan och i egenskap av klassförälder har jag fått äran att baka katter! Hmmm, hoppas jag minns hur man gör! Det var ett tag sen.

Nemi går runt och skiner som en solstråle. Hon har lekt affär. Allt i vårt hus var till salu och jag var minsann tvungen att handla med RIKTIGA pengar! Allt kostade "schuuuge kjonoj", tack o lov har hon inte riktigt uppfattning om valutornas värde utan nöjde sig glatt med enkronor och 50-öringar... Nu går hon omkring och säger att hon är "STENJIIIK!!". Hon har bakat pepparkakor på dagis, målat när hon kom hem och nu tjänat "massor" av pengar, så över lag en lyckad dag skulle jag tro!



HAJ SOM ÄTER KÖTTBULLAR!!

Här skapas konst!!

Lovis har blivit en liten mammgris!! Gott ibland, men däremellan blir det lite ont i ryggen... Men vem kan motstå det här leendet??? Inte jag iaf!!

Angående ryggont... Jag fick en remissbekräftelse från röntgen. Jag får komma på magnetröntgen... sommaren 2009!!! Ska nog slå min Dr. en pling och gnälla lite tror jag.

Näe, det är bara att inse... Ska jag få sova något i natt MÅSTE jag sätta fart och baka NU!

4 kommentarer:

maja sa...

Den hajen var inte att leka med!!! Jag är väldigt glad att han föredrar en kost på bara köttbullar!!!

Tvärslå sa...

Härligt :)
Baka lussebullar - du är galen... om jag ens försökte skulle jag knixas av på mitten,fast det är klart jag får ju lussebullarna att bli till stenar så det är lika bra att jag låter bli.
Fast jag har gjort annat mer enkelt fast himla mumsigt ;)

Mimmi sa...

Hon målade en haj!!! Coolt.
Jag ser faktiskt ut som en köttbulle MEN blev inte uppäten.

Puss o kläm
Nu vill jag häm

(tränar julrimm)

maja sa...

fick Nemisen nåra "LUSSEKATTOJ"?
hon var ju så sugen...