söndag 14 december 2008

Kalas av alla de slag!

I dag har det varit kalasande i stora mått mätt!


Först var vi bjudna på pannkakslunch hos kusinen, självklart med sylt o grädde! Sen fick vi kaffe, papparkakor, lussekatter och glögg! Mums!! Så när vi begav oss iväg på 3-årskalas var vi redan ganska välfyllda.


Under barnkalasets gång upptäckte vi glatt att Nemi piggnat i! Hon hängde på i både springlekar och annant bus tillsammans med det bedårande födelsedagsbarnet och några andra barn. Det hade hon aldrig fixat för 1 vecka sen!! Kalaset var en riktig höjdare och en mycket nöjd och mycket trött Nemi påpekade i bilen hem att hon "vajit på ett supejkalas! Men nu måste ja nog hem o sova.." Vi han inte hem... Hon sov DJUUUPT innan vi lämnat karlstad och jag kunde tom bära henne sovande in! Det händer inte annars! Jag fick mer eller mindra skaka liv i henne till slut! Jag vet inte om det beror på springlekarna, "försök att döda telletubbies-leken" eller om allt socker gav diabetes och hon råkade hamna i koma ett slag...



Här kommer ett par bilder från gårdagen. Självkalrt glömde jag kameran idag, men hoppas på att någon snäll själ skickar en eller annan bild ;-)


Lucia som självklart inte kan stå still ens en sekund!




Smådryg tomtenissa :-)

Radarparet, årets Luciatåg hos farmor.


1 kommentar:

Mamasnest sa...

Ha ha, jag förstår att damerna hade kul på kalaset, men undra om de skrämde livet ur de lugnare pojkarna?! Vem fan har sagt att pojkar är vildare än tjejer? Den skulle ha sett våra tjejer idag! :-D
Tack igen för att ni kom, nästa gång lovar jag att det blir vi som våldsgästar er!
Kram kram