söndag 7 december 2008

Klappjakten

I dag har vi vandrat runt på bergvik som UFO:n. De två stora tjejerna skulle julhandla och vi andra fick roa oss själva. Detta resulterade såklart i att Nemi fick överta rodret och att vi stannade vid varenda "varuhuskarusell" som finns, och det är några vill jag påpeka! Vi tillbringade också oroväckande lång tid på leksaksaffären där allt med batterier testades hårt. Det är ganska sällan vi har tid och tålamod att ägna oss åt dessa aktiviteter i denna skala annars, så Nemi njöt i stora drag.

Efter ett tag ficka jag ett argt sms från äldsta dottern "Jag hittar ju inte ett jävla dugg!!" löd det. Hur kan man vara på ett köpcenter med jag vet inte hur många affärer, och inte hitta NÅGOT som passar??? Begriper det inte! Men efter ett tag träffades vi och tillsammans löste de sista klapp-problemen. Nu har vi bara 5 klappar kvar att inhandla, men jag vet vad jag ska ha! Fantastiskt skönt att vara färdig med klapparna i tid i år!
Ganska säkert kommer de stora döttrarna på tillsammans med några kompisar att de ska byta klappar några dagar innan jul, men det tar vi då, just nu är jag så gott som klar.

Det är tur att Lovis är så fantastiskt lätt att ha med på strapatser! Det är ju knappast så att hon hamnar i centrum när vi är ute på sådana här utflykter. Vi har fullt upp med att hålla ordning på de som går med egna ben! Det dröjer ju inte länge innan hon också gör det och vi passar fräckt på att njuta av att hon går att spänna fast! Hon reser sig dock mot saker hemma nu och "dansar" som värsta hulahula-bruden i spjälsängen :-) Hon har lite att jobba med när det kommer till stabiliteten...

För övrigt kan jag nämna att jag mottagit 1:ahandsinformation från 3:ehandskällor ang min Thaiprinsessa... undrar om det är bra...?

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Vad jag blev full i skratt när jag läste om sms:et du fick från J ;) åh så jag känner som henne.
Inte en endaste julklapp är fixad än, det får bli som vanligt - stress i sista minuten.
Btw - jag vill minnas en viss Sis som började lagra upp klappar redan i januari !?