fredag 26 december 2008

Mellandagsrea!

efter att hela förmiddagen våndats över att behöva åka till bervik på mellandagsreans första dag tog vi till slut mod till oss och for iväg. Japp! Hela familjen Svensson på eskapader!
Vi delade strategiskt upp oss för att minimera eventuella skador och förlorande av barn. Det resulterade såklart i att Gubben som skulle till SIBA och byta ett spel fick ta med det barn som fortfarande sitter fast i en flyttbar transportstol och jag tog de andra tre vildbasarna in på köpcentret. självklart hade jag inga planer på att ge mig ut i klädbutikera och fäktas med gamarna tillsammans med mina små kycklingar. De kan ju få men för livet! Nej, vi gick in på OBS där det var ungefär likam mycket folk som vanligt. Tyvärr fanns inte det vi sökte så vi fick gå vidare till spelbutiken, BR och MAXI... På sistnämda stället fann äldsta dottern det spel hon sökte och näst äldsta dottern panikhandlade upp sina pengar när hon insåg att det var sista affären jag tänkte ta med dem på idag...3åringen var klok och nöjde sig med en pysselbok och en PEZ-figur. Själv fyndade jag luciakläder för all framtid tror jag! ALLA kläder reades ut för 10 spänn, så nu kan de små vara pepparkaka, tomte eller lucia när helst de vill och de större (inkl. jag) kan vara lucia eller tärna för all framtid!
När vi sen mötte upp gubben och mini vid bilen satt han, gubben min, och spann förnöjt. Väl hemma insåg jag att vi fått med en STOR låda hem och nu testar han glatt vår nya DAMMSUGARE!

Go fortsättning på er alla!! ;-)

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Herre jeee.... ni är galna ;)
Jag går inte ens till lilla Ica o riskar att bli nedtrampad av rea jagande folk...(en annan har noll koll på vad som reas här o var, jag sitter helst under min korkek o luktar på blommorna, i lugn o ro.)