tisdag 30 december 2008

Super-Duper eller Svag-Vag?

Efter en kanonförmiddag med min vän på stan i går fick jag för mig att jag var nå´n jävla superwoman som orkade gå på stan hur länge som helst, utan både mat och dryck... Inte helt intelligent gjort. Vid 15.30 var jag så slut att jag knappt orkade gå till tågstationen. När jag kommit dit köpte jag vatten och en baugette, klev på tågets närmaste vagn och satte mig tungt på första lediga plats, vid ett 4-säte tillsammans med 3 pensionärer... Att jag började hetsäta min stackars baugette och skakade så våldsamt att jag knappt lyckades dricka ur flastan gjorde de stackars gamlingarna säkert övertygade om att jag gick på någon drog av okänd art. Att jag seda började kallsvettas, fortsatte skaka och knappt kunde hålla ögonen öppna gjorde inte saken bättre.. Till slut fick jag ta av mig jackan och försöka få i mig vätskan som jag inte skvätt omkring mig för att hålla mig vaken. Jag funderade allvarligt på om jag skulle ta mig av tåget själv eller om jag skulle vara tvungen att haffa konduktören och be om hjälp! Denne behagade dock inte dyka upp på min korta resa så jag fick ragla ut själv. Nej, jag vill inte belasta mina små medresenärer då den enda karln som faktiskt kanske skulle orka hjälpa mig visade sig vara döv OCH dansk... Jag tog mig iaf av och fram till bilen. Där skrämde jag snudd på livet ur min gubbe med mig blotta uppsyn :-o Nå, efter en skvätt yoghurt och en timmes sängläge orkade jag gå upp och äta mer så då piggnade jag i igen. Yrseln har jag dock fortfarande kvar nu ett dygn senare.. Märkligt!

I dag har jag varit på ul på hjärtat och DET fungerar precis som det ska och är precis lagom för mig! HURRA!!! Första undersökningen på länge som inte visat något fel!!! Tack o lov...

Nu ska vi försöka planera lite nyårsmat o dyl. På nyårsdagen kommer en kompis till äldsta dottern hit i några dagar. En mycket efterlängtad vän som äntligen kommit hem efter ett halvår i Thailand dit hans galna mamma drog med honom ;-)

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Krya på dej lilla sis och ta hand om dej.