torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt på er!!

Efter att ha inlett årets första dag med en del "tycker-synd-om mig-själv-tankar" så har det bara gått uppåt! Efter en trevlig och mycket god lunch hos svärmor var vi till syster yster på visit. Ungarna lekte sig röda om kinderna och vi vuxna hann till och med prata lite! Det är STOOR skillnad när man hälsar på dom i deras nya lägenhet med mååånga rum (3) istället för pytte-2an de bodde i inne i stan! Nu kan man faktiskt ta med alla ungarna och vågar låta dom leka utan att få både hörsel- och stress-skador! Kanon!
Mysan ska stanna hos syster i natt och i morgon ska hon sova hos farmor, så hon är på minisemester från oss. Vi däremot får ju in en kille till i huset i kväll, så vi går plus minus noll! ;-)

2 kommentarer:

maja sa...

Klart hjärtat fungerade som det ska- ingen skräll hos dom som känner dig- vi vet ju att du har hjärtat på rätt ställe o att det ett mycket graciöst och vackert hjärta damen har!!!

Nu när er dotter är överlämnad i era säkra händer igen (dock inte förrän hon totalt slitit ut min dotter- så till den milda grad att Novisen inte ens orkade hosta när hon gick o la sig) så undrar jag i mitt stilla sinne, var det verkligen rätt beslut att låta My åka hem??? Förr i samma sekund My gick utanför dörren o tills Nova somnade- så har inte Nova inte tjatat om nåt annat än- MEN JAG VILL JU ATT MY SKA VA KVAR HÄR HOS MIG O LEKA MED MIG!!! detta dessutom gjort med en extremt lång underläpp, och mycket tårfyllda ögon.... (tänk att dessa små glin aldrig får nog-trots att dom e så slut att dom knappt orkar gå rakt :) puss o tack för lånet ;0

malinmys sa...

Tack söta du!! ;-)
Mysan var allt lite sliten hon också, även om hon ALDRIG skulle erkänna det själv!