fredag 30 januari 2009

Sista uppdateringen från annan ort.

Idag är ryggen kass igen, men efter lite vila, medicinering och positiv feedback
så följde jag med syster och Bello ut på promenad.
Vi hann knappt utanför dörren innan Bello (hunden) KASTADE sig mer på marken
och betedde sig som om hon fått en hjärnblödning!
SHIT! hann jag tänka, nu dör liten! Hon kravlade sig fram med huvudet i marken, ja hela hon låg faktiskt. Benen gick som trumvirvlar och syster stod lungt brevid och... LOG!
Efter en stund framkom att djuret i fråga fulkomligt ÄLSKAR snö och det hade till hennes förtjusning kommit ca 0.3 cm under natten....


Senare i skogen skuttade hunden glatt kring våra ben.
Helt flötsligt började hon HALTA! Illa ochså. Hon satte absolut inte ner en tassen och linkade på tre ben fram till syster. Syster gör då vad varje god mor skull gjort. Hon tröstar, klappar, undersöker. Inget syns, men hunden går INTE.
Det hela slutar med att jag modigt bär kopplet och systern tar hunden på armen. Efter en stund sätter sig utmattade systern på en bänk för att vila(även relativt små cockrar väger lite..). Efter en stund säger hon till hunden "ska vi försöööka gå lite kanske?". Hon sätter ner hunden som glatt skuttar iväg genom skogen igen! Inte ett tecken av haltande där inte!
"jaaa, hon kan ju ha varit lite svartsjuk" säger systern, som om det hör till vanligheterna....

3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Jaa det är fortfarande inget fel på någon tass så det var nog sådär uträknande och svartsjukt :)
Sånna kan det vara.
Välkommen tillbaka lilla sis, hoppas du inte känner dej dräpt.

Anonym sa...

DRÄPT??? Kära du, det var länge sen jag kände mig så utvilad!! :-)Jag har mått som en prinsessa, med fru och allt! ;-)
//Malin

Anonym sa...

Du har nu exakt 20 klick kvar tills jag blir skyldig dig en tårtbit till!!! SSSkyndaaaa
Kramiz Maja