fredag 9 januari 2009

VARNING! Inget för överambitiösa...

I natt, precis när jag skulle gå och lägga mig kom Mysan upp och mådde tvär-illa! Vi är ganska lika hon och jag. Vi lider båda av kräk-fobi... Hon lider också av känslig mage, så att hon mår illa är inte direkt ovanligt. Stackars liten var rädd så hon hyperventilerade och jag fick bli "stränga mamman" för att få henne lugn. Till slut fick jag väcka gubben som fick sova med henne i bäddsoffan. Det är inte helt bra att sova i övre delen av en våningssäng OM man skulle kräkas. Nu blev det inget kräk och i morse var hon lika pigg som vanligt, men nattens äventyr resulterade i att både jag och gubben sov max 3 timmar..

I dag har vi varit onyttiga hela dagen! Jag och de små har roat oss med att fika, leka, se på film (men då blev jag TRÖTT så vi fick göra annat..), måla och annat småpyssel. Till lunch tinade vi upp lasagne och tog en banan till efterrätt istället för grönsaker... Patetiskt, jag veeet! Men vi dukade iaf till "prinsess-lunch" med snyggtallrikar, servetter, och annat onödigt...

Med posten fick jag en glad överraskning! Jag har fått tid till magnetröntgen!! 5 februari!!! Då har jag inte väntat mer än 4 månader. Jag fick ett brev i december som sa att jag skulle bli kallad sommaren -09, så jag blev glatt överraskad och DET är inte så ofta man blir inom sjukvården idag!
När jag insåg att röntgen var mitt under min intensivutbildning (körkort) så tog jag tag i det med och ringde dit direkt. Fick min körlektion som krockade med röntgentiden tidigarelagd OCH så bokade jag visst en dubbel körlektion innan kursen drar igång.

Ni som befinner er i Karlstadregionen den 15:e januari... SE UPP!!!!

3 kommentarer:

Mamasnest sa...

Grattis till tiden!
Den 15 januari stannar hela vår familj hemma, HELA dagen! :-D

Tvärslå sa...

Wow du är alltså såpass igång du !?
Ja jag nöjer mej väl med sonens kort och hans gamla fina bil :)
för att inte tala om min cykel....

Anonym sa...

Jaha, då hittade jag oxå hit via din systers blogg. Vilken tur... nu slapp jag ju gå och lägga mig... måste ju läsa lite... ;)
Ha de!