måndag 5 januari 2009

Käftis, fika och sexsnack...

Ja, då hade man klarat ännu en timme hos tandläkaren då... Hur jag än försöker så kan jag aldrig få honom till vän, även om jag aldrig skulle gå till någon annan tandläkare för allt i världen! Han är nämligen en trevlig människa men med ett horribelt yrke! Nu efteråt så har jag en käke jag inte kan "öppna". Börjar bli hungrig nu!!

Vi var på fika hos mamasnest och som vanligt var det jättetrevligt att ses! Jag var inte ens yr eller trött efter min visit hos den bedövlige! Lite besviken på drogeffekten där, men gott att kunna samtala relativt normalt med min vän!
De små busade glatt som alltid när de ses och Lovis slickade förtjust på den finfina, blanka "tröskel-listen". En sådan hade hon aldrig smakat på förut!

Nu på kvällen har jag haft ännu ett lååång samtal med mina barn om sex och droger. De är nyfikna och MYCKET öppna och frispråkiga! Gott, men ibland blir jag lite tagen på sängen av deras raka frågor om sådant som 9 och 12-åringar inte borde behöva grubbla på än... Men jag är som sagt enorm tacksam över att vi kan ha så raka och öppna disskutioner här hemma!

2 kommentarer:

maja sa...

Ja, o under tiden du sysslat med allt detta roliga sååå, jaaaaa, de e ditt feeeel!!! fastnade jag i facebookvärlden (tack för tjyvingången) men faen, jag orkar inte med att utveckla mina hackerkunskaper!!! GRRRRR, men det fanns ju sååå mycket intressanta människor... som var vänner till vänner till vänner, till dina vänner :/ ja du ser man blir snurrig bara av att tänka på det!! GOD DAMIT!! många old boyfriends där!!

maja sa...

råkade susa vidare på nätet, inspirerad som jag blev (av att inte behöva läsa läxor) oj vilken fin ängel "mitt liv hemma och borta" hade fått.. var har du köpt den??
puss