lördag 31 januari 2009

Bara löst babbel...

Nu är jag på hemmaplan igen. Det är liksom med dubbla känslouppsättningar. Det är fantastiskt skönt att träffa barnen och gubben igen men veckan har vansinnigt fort och jag har knappt hunnit sakna dom! Jag har stortrivts hos syster som har samma grundvärderingar som mig (såklart har vi det, alla vi systrar) och jag har inte hunnit med allt jag borde hunnit! Jag skulle hälsat på släktingar, köpt wear, läst böcker, tecknat, gått och flummat på stan... ja, en massa viktiga ting!
Jag kan dock inte påstå att jag gjort något OVIKTIGT! Nix, jag har studerat, köpt studentlitteratur, beställt ännu mer litteratur, umgåtts med syster, träffat goa systerbarn, ätit massor, promenerat med hunden, kikat på hindersmässan, och inte minst broderat! Japp syster sa att det var jag TVUNGEN till! Annars fick jag då rakt inte gå och lägga mig! Och som den blida, snälla flicka jag är har jag varje kväll brottats med diverse tjocka nålar, garn och manchesterväskan som blev mitt offer! Denna fajt även i går kväll på hemmafronten :-) Vaddå studielitteratur?? Det läste jag ju på bussen!

Nu har jag fått en massa brev när jag varit borta. Tider för både det ena och det andra. Nu är det alltså dax att börja pussla i almanackan, på måndag börjar jag intensivutbildningen!

1 kommentar:

Anonym sa...

6 KLICK KVAR!!!!! eru me????Kjam M