onsdag 7 januari 2009

Rens och röj..

Jag har kommit in i en fas där jag gör mig av med MASSOR av saker! Gott! Dessvärre har jag som vanligt ett problem i och med att jag måste ORGANISERA även utsorteringen... De bästa köksprylarna, barnböcker osv till kvinnojouren, bra grejjer som bli kvar till äldsta tjejens loppis och fiskedammen de ska ha på något disco (klassen som samlar in pengar till skolresa) övriga kläder o dyl till röda korset sen KASTAR jag också en del! Joo, jag kan nog lätt klä 3 familjer, möblera 3 hem och inreda lika många... Jobbar på det.
Näst äldsta dottern blev eld och lågor när jag berättade lite om kvinnojouren och hon satte genast fart med att sortera ur massor av jättefina (dyra) mjukisdjur barnen skulle få. Min goa, snälla tös! :-)
Nu ska jag kolla om jag och de två stora tjejerna kan rymma någonstans en helg. Vi behöver komma hemifrån och längtar efter äventyr! Äldsta tjejen påpekade igår "Du har ju ALDRIG tid med mig!" Det känns... Nu får vi rymma och SKAPA kvalitetstid!

1 kommentar:

maja sa...

Jaaa, visst e de skitjobbigt att man måste sortera skräpet i en miljon olika högar!! Det tar ju sån jävla tid !! Men shit va skönt det känns :)
Förstår att det känns, med kommentaren från äldsta dottern- men realititycheck.... Det finns INGEN som bryr sig o tar hand om sina barn på bättre sätt än du!! Bra ide ändå, med kvalitetstid med dom stora, kul för både dig och dom!! pusss pusss