lördag 10 januari 2009

Oorganiserad!

Efter ett mycket lugnt och behagligt jullov startar nu karusellen och jag blir alldeles vimsig i pannan! Tandläkarbesök, informationsmöte på högstadiet, helgresa med kidsen ska planeras, övningskörning på körskolan, kursstart på örebro uni, planering av skolans loppis, Mannens 40-årsfest, planering av 6-ornas skolresa, insamling av värmeljushållare till Mysans klass, Mammas 60-årsdag, LÄXOR, veckoresa till Örebro... Ja, you name it!

Så här ser det iaf ut i mitt liv den här månaden. Jag får nog göra listor och börja tids-prioritera!

Till helgen tar jag med mig Jolin o My till Stockholm. Vi har planerat en kultur-helg (på deras initiativ!) och kommer besöka slottsmuseét, Vasamuseét och naturhistoriska museét med en liten film på Cosmonova såklart!

http://www.nrm.se/sv/meny/besokmuseet/cosmonova/aktuelltutbud/seamonsters3d.5961.html

Jag vet fan inte hur man gör de där små fina orden man kan klicka på för att länka det man vill... :-(

Vi kommer iaf ha en trevlig helg, det är jag övertygad om, och jag är sååå GLAAAD att ungarna väljer kulturella nöjen! Då har vi inte skadat dom så illa genom att släpa med dom sedan riktig tidig barndom på diverse utställningar!!

6 kommentarer:

Mamasnest sa...

Byt ut Vasamuséet mot Medeltidsmu´séet! :-)

malinmys sa...

Ok! Ska kolla in det lite på nätet! :-)

maja sa...

Hey baby! Wow 11 gånger kvar tills du haft 1000 besökare- sitter nu o funderar på hur jag ska lyckas bli den 1000e som tittar in- ska jag hoppa ut o in som en kanin?? Eller helt enkelt lita på att ödet släpper in mig så jag kan få LITE TÅRTA :) puss puss

Tvärslå sa...

Jag kan lära dej att länka om nån liten vecka :)
Blir väl härligt med en vegetarisk liten vecka och många promenader va ? :)

malinmys sa...

Mamasnest - Det får nog lov att bli vasa iaf. Dottern läser om det och VILL dit! Sen har medeltisdmuseet provisorisk lokal pga renovering så vi spar det till en annan tur :-)

Maja - Nu får du allt börja skutta,6 besök kvar nu!

Tvärslå - Ja, det kan bli intresssant! Är jättedålig på vegetariskt så det blir spännande! Undrar hur jag ska klara mig utan KÖTT i flera dagar.(uni borde väl ha nån typ av servering...?).

Tvärslå sa...

Hallå där, det är bara bra för kroppen att rensas !
Men jo det finns servering med all säkerhet.
Dessutom står det väl korvgubbs i vart enda hörn på Hindersmäss.