tisdag 27 januari 2009

Uppdatering!

Nu efter två dygn i Örebro är jag en världsvan pingla som knappt slänger ett öga mot slottet när jag byter buss vid järntorget. Jag har insett av vissa kommentarer att ni, mina kära vänner och systrar inte är tankeläsare!!
Så här ligger det iaf till. Jag läser en distandkurs på örebro uni. Den går på halvfart i ett år och under den tiden kommer det vara 4 samlingsveckor här, nu är alltså den första. Vad kursen heter? Men hallå! MINDREADING!! Nä då, jag läser "Autismspektrum 1, 30hp".

Om någon kommer på ett smart jobb till mig, hör av er!!

För övrigt måste jag berätta något lustigt!
Min kära syster, som så vänligt låter mig bosätta mig här denna vecka, var igår och fick låna en TENS-apparat. För er som inte vet vad det är kan jag meddela att man med hjälp av en liten dosa med sladdar skickar ströminpulser till små klisterplattor man fäster på onda ställen. Denna har hon inte släppt sedan igår, och när min käre systerson kom hit förut utbrast han "Va fan är det där! Är du radiostyd eller!!"

UNDERBART! :-)

Inga kommentarer: