fredag 12 december 2008

Ops..

Jag har just insett att mina tankar som skrivs ner här, i precis samma oordning som de dyker upp, lätt kan misstolkas.. Små detaljer som blir stora i ord.. Hmm, undrar om man borde vakta sin tange (tanke & tunga) bättre? Eller ska man fortsätta bladdra om allt och inget? Borde man BESKRIVA OMSTÄNDIGHETER bättre? Eller ska man helst enkelt ge fan i? Man kanske ska sluta ta hänsyn till andras situationer och lasta på dem ens egna triviala eländen istället för att som tidigare varit lite försiktig med att belamra folk med funderingar..?

Ja, ni ser! Det hän inlägget låter ju bittert! Det lustiga i fallet är att det är det inte alls!!! På riktigt! Det är bara en snabb urspårning och reaktion. Inget stort alls! Och det är det sällan.

Nu till mitt liv :-) (ego-jag)
I går kväll vid 17.30 var jag på plats i skolan för att duka och fixa lite innan luciatåget. Sen fick vi en luciafest som hette duga! JÖSSES så duktiga de är! Och MODIGA! Massor av solon, skönsång i stämmor och sketcher. Sen fikade vi och självklart fick jag också äran att vara med och städa/diska efter ca 130 personer ;-) Toppen för kroppen!
Var hemma vid 21.30 och då var det bara att leta upp Nemis luciagrejjer. Hon hade ändrat sig! Från början ville hon vara tomte. YIPPIE! MEEEN så söt hon var i morse 06.15 när hela familjen Svensson fanns på plats på dagis! De hade finfin sång och min lilla sessa var vacker som en dag! Fka och sen skola för de stora o jobb för gubben.

I kväll blir det julbord med gubbens jobb.
Jobb ja. Än så länge... De ska varsla halva företaget, så han ligger ganska illa till. Nästa vecka kommer besked om vilka som får gå.

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Man bör vara den man är vare sej mer eller mindre,tror jag är bra och du lilla sis, du bör ta det lite lugnt och andas då och då.
Lev väl men ta det lugnt.

maja sa...

tja, inte vet jag- det där inlägget var så flummigt så jag fattade inte riktigt varken ut eller in :) var det en reaktion på mina inlägg tro?? eller var det som vanligt-alldeles för försiktiga lilla syster som var osäker på att det är ok att tala om att du mår lite mindre bra??? vet du........ det här är bannemej DIN BLOGG!! din o bara din!! ös på bara, allt som kommer ut är bara positivt! det är bra att lätta på trycket.. annars kan man explodera-eller implodera och ingen av delarna är nog så rockiga!!!!
Ta för dig för satan!!! o förresten börja med att lägga ut lite bilder på dina mkt bra alster-work it baby!!!!
puss puss