söndag 12 oktober 2008

Dagens insikt.


Jag har kommit till en stor insikt som jag eg inte vet hur jag ska bemöta.
När jag som nu har alldeles för mycket att göra varav några verkligen MÅSTE göras (tentor o sånt där annat vuxet) så slås jag nästan ner av kreativitet!
Inte just till det jag BORDE göra, men allt annat.
Jag har köpt tyg och lovat mina 3 älsta flickor coola halloweenklänningar (mmm... right....), jag har satt igång och pysslat ett scrapbookingalbum från sommarens semester i dalarna, jag planerar att SNAAART börja måla om i hallen, jag har äntligen börjat med mitt insirationsalbum och nu funderar jag på om jag inte borde gå någon kurs på KSF också... Födelsedagskalas utlovat i form av prinsesskalas med fiskedamm o allt (kompisfestens datum ej satt än J, jag återkommer om det ;-) ), Jag sorterar kläder som jag inte behöver - någon stackare i typ Mongoliet vill säääkert ha min gamla pippigula kappa. Sen tror jag absolut att jag borde ta upp målningen som legat på is i säkert ett halår. Tårta! Jag har inte bakat roliga tårtor på säkert 2 år!!! Får nog hitta på något tills i morgon!! Sen har vi älsta dotterns födelsedagskalas att planera - självklart ska det slå förra årests succé. Förresten! Jag är ju klassförälder också och ska alltså vara med o planera och genomföra halloweendisco för hela skolan (barnen behöver ju lite pengar i kassan!) och så ska jag hitta lite roliga alternativa skolresor som barnen sen ska rösta på...

Hade jag inte mått normalbra annars hade jag nog varit tvungen att självdiagnostisera mig manodepressiv... jag nöjer mig med de smått maniska faserna .

Så här håller jag på. Självklart hinner jag inte slutföra mer än ca 20% av alla projekt jag drar igång, men jag GILLAR att vara kreativ! Jag vill bara ha fler timmar på dygnet....

3 kommentarer:

Tvärslå sa...

OJ - säker på att du inte talar om mej nu ?
- Mycket skumt,misstänksamt funderar jag vidare på hur du kan veta att jag håller på att rulla igång ännu en kaotisk röra till mej...trodde inte jag berättat det för dej ?

Tvärslå sa...

;) Ja det kanske är generna ? Antagligen...
Jo jag tror det är bäst att svara där "frågan" ställs, så kan alla de nyfikna hänga på och följa upp vad som säjs ;)
Nää bäst jag sätter igång o jobbar på annars lär kaoset bli värre än värst.
Btw sätt in en "räknare" så kan du hålla lite koll vetja :)

malinmys sa...

Visst! Jag sätter in en "räknare"... hur? Ja ja ja... jag ÄR amatör, men en GLAD sådan!