måndag 20 oktober 2008

Droger

Opiater, opioider, amfetamin, cannabis, GHB, alkohol, tobak osv. Verkningsämnen, stimula, centralfunktioner och biverkningar. Set och setting. Skador och effekter.
I dagsläget funderar jag på om jag alls kommer fixa den här hemtentan. jag läser och läser. Däremellan tar jag visserligen lite kaffe, en puss av bebisen och ringer någon ensam själ (för JAG känner mig då inte ensam ähr hemma. Isolerad). Men jag läser faktiskt! Det är inte helt enkelt att förstå hur och varför de kemiska reaktionerna i hjärnan händer vid intag av droger!Receptorer och neuroner ja, men sen då!!??

Näe, nu går jag nog och tar en puss till istället!

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Koffein är också en drog, för att inte tala om nikotin. ;-) Hur går det på den fronten förresten?
Vinet ser jag fram emot, gärna så fort det bara går! :-D