fredag 10 oktober 2008

Äntligen fredag!

Vet inte vad det beror på, men den här veckan har kännts oändlig! Ingen hejd på hur sakta dagar får gå verkar det som.
Jo, visst. jag har lite att göra. Jag har en hemtenta att skriva och en salstenta att läsa till. Jag har ett hem som behöver 1.a hjälpen. Före dessa sysslor har jag en liten detalj som kallas familj. Ja, just det. Mina 4 barn o 1 gubbe. Barnen kommer såklart först, men sen är jag mycket dålig på att prioritera rätt.

I natt ska min stora flicka sova hos min syster. Hon har skuttat av och an som en iller de senaste dagarna. Antar att de ska busa, svära och rapa. Sånt som inte uppskattas hemma... Nå, då får hon väl sitt lystmäte mättat ett tag förhoppningsvis! Jag är usel på att tillfredställa de kraven hos min lilla prinsessa.
Denna övernattning innebär också att jag på något vis måste kompencera näst älsta dottern som naturligtvis blir grymt avundsjuk. Kloka ord som "allt har sin tid" eller "Ont ska med ont fördrivas" NEJ! den sista hörde inte hit den nej! Nå, kloka ord hjälper inte alls. Endast mutor.

1 kommentar:

maja sa...

vi svor inte alls... så de så!!!
men rapade- ja det förekom i stor utsträckning!! men enbart av din mycket ouppfostrade dotter.... hm.. undrar varför spärrarna släpper just hos mig!!!