fredag 17 oktober 2008

Vapendragare.


Nu vet jag vad som fattats mig!
Min nära vän, granne och vapendragare har gett sig ut i vida världen! Ja, hon har skaffats sig en massa arbete och grejjer, vilket innebär att hon inte kan underhålla mig på dagarna. MEN idag är hon ledig! (hör trudilutt som sjungs..). Hon förärade mig kaffesällskap redan på morgonen och var kvar och pratade om ingenting i säkert en och en halv timme. Gott. Nu är jag nere på jorden igen!

I går var jag på första träffen (nej, jag har inte bytt ut gubben). Jag ska sluta röka!!
Har gått med i en grupp aktiva, hängivna rökare som planerar sluta inom kort. Vårdcentralen hjälper såklart till en del med sköterkor o piller o grejjer... MEN det är jag som ska sluta! Börjar pillra i morgon, håll en tumme.

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Jag slutade röka för snart 4 år sedan efter att ha rökt mer än ett paket om dagen i många år. Hör av dig om du vill ha tips!
Du är välkommen på vin när som helst, nu vet du ju också att jag har lite hemma. För fint besök har jag även dyrt vin som vi köpte med oss från Kanada. ;-)